LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 3, 2010

X-CIDENT....


Malang nasib aku hari ini…… macam mana aku boleh terlanggar lembu!!!!!!!! Aduhai lembu kenapa lah ko berlari menuju ke kereta aku????? Inilah yang dikatakan malang tidak berbau….
Aku dalam perjalanan pulang ke rumah dari Tapah. Selesai sahaja semua tugasan aku,aku ke Pekan Tapah dahulu bersama pembantu Tabika…tempat yang aku tuju adalah Balai Polis..bahagian Trafik… Untuk apa??? Membayar saman… inilah kali pertama aku membayar saman……. RM 300.00 melayang….. Sapa yang bawak aku sendiri pun tak tahulah… Tapi macamana pun, nama aku..akulah yang kena bayar…. Em,tak kisah lah tu….

Dah selesai,aku kembali ke Kem untuk menghantar Kak Ros… Aku terus pulang… sampai sahaja di KM 5, Tronoh Mines….aku telah melanggar seekor lembu yang melintas jalan secara tiba-tiba….  Aku hanya terhentak sedikit di bahagian stereng dan tepi pintu…. Aduh!!!! Sakitnya… Tuhan saja yang tahu…. Aku hanya menahan kesakitan, menguatkan diri…. Sapa yang perlu disalahkan...? lenbu? kereta? Mesti r aku...
dan ini adalah pengajaran buat aku.... supaya aku lebih berhati2... PANDU CERMAT.JIWA SELAMAT... INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG... ecececeh.... hikhik...

Macamana dengan kereta????




Macam ni lah kete aku....
Nak wat cam ne...benda nak jadi...
Aku ambik nie sebagai pengajaran dan ingatan untuk aku..supaya lebih berhati2...


Lama gak aku kena tunggu.. yelah clim insurans... dalam sebulan gak r aku rasa patah kaki sebelah...
Nak kemana2 pun kena r mengharapkan orang... nasib cuti sekolah.. kalu x, jenuh gak r abah, yoep nak menghantar aku g kerja....
So, sabarlah menunggu kete siap sepenuhnya....













No comments:

Post a Comment