LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, January 16, 2011

Dia yang telah pergi...



Hari nie... 15 Januari...tarikh hari lahir ibu yang telah pergi menghadap Ilahi... pagi2 aku dah terkenangkan ibu...jauh disudut hati...aku terlalu merindui kasih seoang ibu... Dia yang mekar dihati...tanpa sedar..hampir dua tahun pemergiannya meninggalkan aku... Mak...kau tidak pernah aku lupa..kasih sayangmu...pengorbananmu...hidup dijiwaku...

Sepanjang perjalanan hidupku dibumi Allah swt ini...selama 24 tahun...kau sentiasa ada disisi..tatkala aku,susah,sakit...jatuh..terluka...kau penawar pada setiap kedukaan.... kau tidak pernah jemu berkorban untuk aku....memberikan aku yang terbaik...kau sanggup lakukan apa saja demi anak-anakmu....supaya berjaya di masa depan...

Emak...terkilan sungguh rasa hati..disaat aku mengecapi kejayaan..kesenangan...kau tiada untuk merasai segalanya hasil dari jerih perih mu... anakmu kini semakin mengecapi kejayaan n kebahagiaan... disaat kejayaanku....kau tiada untuk ku peluk...ku cium..tanda terima kasihku yang tidak terbalas kepadamu..... aku menahan sebak didada....menggengam kejayaan sekuat hati agar tiada air mata yang menitis...agar yang hadir meraikan aku, gembira...namun kuat mana aku menahan...tumpah jua...melihat abah...kak t...yoep...faiz.... hanya mereka yang ada untuk mengubati hati... ku pendam kesedihan jauh disudut hati.....

Emak...kini anakmu semakin dewasa..bakal menjadi seorang isteri tidak lama lagi... masih ku ingat pesanmu mak...terngiang2 ditelinga... setiap pesanan dan nasihat..xkan ku lupa hingga ke akhirnya..... Kasih yang terpendam bertahun lamanya..semakin menjadi kenyataan.... Jika hari ini emak masih ada,pastinya mak amat gembira..melihat anakmu.....impianmu dulu,akan menjadi kenyataan.... Faiz,nama yang tidak pernah jemu untuk kau mendengar...bakal menjaga ku kelak...aku mengharapkan kebahgiaan sentiasa ada bersama kami.. InsyaAllah...

Ibu..kasih sayangmu tetap subur dijiwaku..hingga keakhirnya... Smg mak tenang disana dan ditempatkan di syurga firdausi bersama mereka yang beriman... Al-Fatihah... Amin Ya Rabb....

No comments:

Post a Comment