LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 8, 2011

Sekeping hati...........

Lebih 48 jam.... 2 hari...aku xtahu mana arah....khabar berita..... Sekeping hati ini terlalu kecil...mudah rapuh dan terasa.... Hati ini mudah risau....bukan untuk membuatkan mereka seperti kanak-kanak kecil....tak perlu untuk aku risau..n berfikir... Tapi hati ini penuh dengan kasih sayang... kasih sayang itu menyemput sekeping hati ini menerbitkan perasaan risau..... Salah k hati aku..merisaukan seseorang yang amat kita sayang??? Aku dalam sabar..masih menunggu..menunggu....dan cuba berfikiran baik..n mahu melelapkan mata... namun...pejaman mata tidak mahu sama2 berkawan dengan fikiran... hati meronta..risau...risau sangat... Lantas berusaha untuk menghubungi....cuba dan cuba...dan akhirnya...MAKIAN!!!! Makian adalah jawapan dari penantian sekeping hati aku.... berdegup kencang hati....tatkala menerima jawapan itu...

Berlinangan air mata aku..tanpa sedar ia menitis sendiri.....jenuh ku pujuk hati sendiri..tapi sebak di hati amat terasa.... jauh di sudut hati..amat terasa dengan kata2..yang sukar untuk hati menerima.... Bukan suka2 aku untuk menghubungi...mengganggu ketenteraman insan yang sedang lena.....tapi hati aku risau... tambah aku tahu dia tidak sihat...macam2 yang berlegar difikiran.... Kalu aku tahu..sudah memejamkan mata, aku tidak akan mengganggu..... salah k hati aku...aku tak minta hati aku untuk risau...tapi hadirnya sendiri..tak dapat aku elak.....tak mampu aku pujuk..... Aku boleh buat2 xkisah..membiarkan... atau kata lain.. LANTAK!! Tapi hati aku bukan begitu.... Kenapa terlalu sukar memahami... aku pun tidak mahu ader perasaan macam 2...nak wat aper risau kt orang lain... nak wat ape aku fikir...tapi sekeping hati yang menyayangi..ader rasa kasih sayang...mesti risau..tiba2 senyap..diam...aku tak tahu apa yang berlaku... 

Siapa yang suka dimaki...dicaci... Kalu aku tahu..aku pun tak mahu mengganggu....Kerisauan aku menjadi duri...dan hadiah dari kasih sayang adalah MAKI... dan jika aku cakap...aku akan tahu jawapannya...KALU NAK TERASA..AMBIKLAH.... Aku seperti biasa memujuk hati sendiri.... tersedu aku pada kelam malam..sunyi dan sepi adalah teman..... Air mata berjadi penawar... Tatkala memujuk hati...aku seringkali menyalahkan diri sendiri...sekali lagi aku menghukum hatiku....membiarkan ia remuk...menerima cacian..makian....PADAN MUKA!!! sekeping hati ini salah...jangan maafkan....biarkan ia sakit...dan terus sakit... 

Kenapa aku terlalu sensitif...terasa... jika mampu aku lihat...mungkin terlalu banyak lubang2 pada sekeping hati aku..... sabarlah..... tapi sampai bila...??????

Aku tahu...semuanya salah aku... maafkan aku kerana kasih sayang aku.....hatiku selalu berfikir tentang mereka yang aku sayang.....lantas mengganggu kehidupan kalian... 

MAAFKAN SEKEPING HATI KU INI........


Dalam sepi ini..aku pastinya amat2 memerlukan insan yg paling aku cintai... sayang...ader kt mana..?? saya amat2 memerlukan kamu.... Kau adalah penawar pada setiap luka2 ku....bahagia aku bersama mu....

No comments:

Post a Comment