LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 31, 2011

aku bukan siapa-siapa....

Dari sebuah cerita..aku definasikan cerita itu.... "Coretan untuk sekeping hati"


Malam ini seperti malam sebelumnya....
Aku terkejut seolah-olah kau benar-benar hadir....
Tidurku terganggu...mungkin asyik memikirkan kamu....

Teringat saat kita bersama. Ingat hari dimana kau selalu ada, menemani langkahku, mendampingi hidupku, mengisi hatiku, seperti dulu. Masih dengan rasa rindu yang kutahu takkan pernah berubah untukmu.

Andai saja kita saling terbuka. Andai kita sentiasa jujur dengan hati kita. Andai kita selalu ketepikan rasa egois. Mungkin kita tak akan seperti ini. Andai saja sedikit kau melihat hatiku. Tak mungkin kubiarkan diriku menjauh. Pergi mengusung piluku sendiri.
apapun yang terjadi...aku seringkali mengingtimu bahawa aku akan tetap ada untukmu.... 
Aku rindu semuanya...

Kalau biarkan perasaan lebih kuat daripada keegoan... pasti  tak perlu ada kesakitan... Dan mengapa kalau jauh darimu seperti ada sesuatu yang hilang? Ada yang tertinggal dan ada sesuatu yang kurang... 

Saat kau renungi mataku.....sedalam2nya..... Apa yang kau lihat?
Saat kau pelukku erat... Apa yang kau rasa?
Aku xlayak untukmu setelah sekian lama ini ku curahkan sepenuh isi hatiku padamu....??

Dan.....sudah kurelakan, kau pertimbangkan lah... Ini pertama dan terakhir aku membuka pegangan erat tanganku...xkan ada lagi peluang untuk kedua kalinya... agar kau mengerti maksud hatiku... Mungkin bukan aku...kerana aku bukan lagi yang kau cintai... Meski rasa sakit tak bisa kutepis. Bagaimanapun tak pernah kuinginkan kalau akhirnya seperti ini. Kau adalah sebahagian terindah dalam hidupku. Orang yang kucintai sepenuh hati. Yang pernah kuizinkan mengetuk pintu hatiku. Memasuki seluruh cinta yang selalu kusimpan rapat untuk masuk dalam setiap mimpiku. Semuanya akan kukenang, Terima kasih... Untuk segalanya. Mungkin itu yang belum sempat kuucapkan. Kerana membuatku bahagia...

Hanya satu yang tak akan pernah berubah.... Aku sayang kamu. Selamanya. Tak akan pernah meninggalkanmu. Melupakanmu. Dan masih selalu berharap, kebahagiaan mendampingi langkahmu. Mewarnai hidupmu. Walaupun aku berasa aku bukan lagi yang mampu membuatkan kau tersenyum indah... Aku ingin selalu melihat sinar dimatamu. Ingin melihatmu selalu tersenyum dan tertawa bahagia. Ingin mimpimu terwujud. Impian impian indah yang pernah kudengar. Aku ingin sekali mahu membuat harapanmu terkabul. Cuma itu yang tersisa kini...
Melihatmu bahagia... mendengarmu bahagia... berdoa agar kau bahagia....

Dan bila kau temuinya..carilah aku..khabarkan berita itu untukku... Aku akan pasrah menerima... Dan aku akan bahagia dengan kegembiraan yang kau kecapi........ 

No comments:

Post a Comment