LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 5, 2011

Bila kesepian menyelubungi jiwaku... tanpa aku sedar...mengalir air mata ini...
Kenapa..? Tiba2 aku emosi...mengenang nasib diri...yang dulu kecil..dimanja..dibelai...oleh mak n abah... Anak paling kecil ini memang manja...yang sering mereka risaukan... memberi apa saja yang diperlukan walaupun aku tidak meminta itu n ini... 


Makin aku dewasa...alam remaja yang aku lalui..MAK adalah kawan baik yang paling rapat..tempat aku berkongsi suka duka... tentang kawan2 di sekolah..tentang guru.. tentang hati..dan macam2 lagi.. soal perasaan...tidak pula aku terasa malu bila aku ceritakan tentang rasa cinta... tentang lelaki yang aku suke.. hehehe. Mak kata..kawan baik2..yang penting belajar... MAK adalah sahabat terbaik untuk aku... tapi MAK ade kawan baik jugak...iaitu ABAH. Bila aku cite macam2 kat MAK..mesti MAK cite kat ABAH... hehehe.
Alhamdulillah..aku bersyukur dikurniakan MAK n ABAH yang cukup sporting...tapi garang lo...hehehe.


Makin usia ku meningkat..aku kehilangan kawan baik ku itu... perginya MAK yang tiada gantinya... Kini tiba masanya anakmu ini untuk menjadi seorang isteri,...InsyaAllah... Kau yang melahirkan aku..membesarkan aku...akan menjadi milik seorang lelaki bergelar suami.. Sayangnya kau tiada untuk meraikan aku...melihat kebahagiaan n kegembiraan anakmu ini... 
Laju air mata mengalir.. saat kau aku ingati..bersama doa yang tidak putus2 aku kirimkan... Al-Fatihah..


Aku menyingkap kembali tentang diri....aku anak yang dulunya rajin solat...tidak aku tinggalkan....anak yang rajin mengaji...terkadang terdengar2 suara MAK mengikut bacaan ku.. 
Tapi kenapa aku makin lalai..hanyut dengan dunia ku sendiri... Tinggal hanya beberapa minggu saja lagi aku bakal menjadi seorang isteri....Aku ingin memperbaiki diriku.. Tuhan...tunjukkan aku jalan yang benar..bimbinglah aku kembali ke jalanMu... Berikan aku suami yang dapat membimbingku ke jalanMu...Semoga aku menjadi seorang isteri yang solehah...InsyaAllah... 
Aminn....



Dimalam penuh bintang
Diatas sejadah yang ku bentang
Sedu-sedan sendiri mengadu
Pada Yang Maha Kuasa
Betapa naïf diriku ini
Hidup tanpa ingat padaMu
Urat nadipun tahu aku hanpa
  
Dimalam penuh bintang
Dibawah sinar bulan purnama
Ku pasrahkan semua
Keluh dan kesah yang aku rasa
Sesak dadaku menagis pilu
Saat ku urai dosa-dosa ku
DihadapanMu aku tiada ertinya...

Doa kalbu tak dapat aku bendung
Deras bak hujan di gurun sahara
Hatiku yang gersang..
Terasa tenteram.

Hanya engkau yang tahu siapa aku
Tetapkan aku seperti malam ini
Sucikan diriku
Selama-lamanya......

Tuhan..seandainya dia telah tercipta untukku..
Kau satukan lah hatinya dengan hatiku..
Titipkan kemesraan dan kasih sayang antara kami...
Teguhkan hati kami dalam melayari bahtera perkahwinan...
Agar kami saling kasih mengasihi keranaMu 
Ya Allah...
Rahmatilah hubungan kami...
Berkatilah setiap perjalanan hidup kami...
Mudahkan segala urusan kami..
Bahagiakan kami dunia dan akhirat...
Amin Ya Rabbal a'lamin....

CINCIN MERISIK...



No comments:

Post a Comment