LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, February 26, 2011

detik jam berlalu.........

kebetulan,sekarang jam menunjukkan pukul 12.00 tengah malam.. bertemankan bunyi irama katak di luar sana... bauan haruman lavender yang mengharumkan segenap ruang bilik tidurku ini...teringat aku pada seorang ibu.... Rindu pada dia yang xpernah putus2......... aku jalinkan hubungan kasih sayang itu dengan ayat2 suci Al-Quran...terasa ibu tetap ada bersamaku... Rindu yang menggamit perasaan..mungkin aku keseorangan kala ini...hati mula sayu... masih terngiang2 suara ibu memanggilku... Nada suaranya ketika mengangkat panggilan ku tatkala aku jauh darinya menimba ilmu..masih segar diingatan... Nadanya amat indah...lembut..berirama..santun kasih ibu pada anaknya... 

Bila aku melihat raut2 wajah ibubapa yang mengambil anak mereka di sekolah...aku dapat melihat kasih sayang mereka...bila hujan... macam2 situasilah..hari2 aku tengok kan.. memang mengimbau kenangan aku bersama ibuku dulu..sewaktu aku kecil.. 

Kadang2 aku tersenyum sendiri...bila ada anak muridku yang menangis bila ditinggalkan ibu mereka di sekolah... macam itulah aku dulu..!! hehe.   Memang aku ingat pun sampai sekarang...takut ditinggal kt sekolah tabika..terpaksalah emak aku temankan...sampai habis kelas..terukkan aku dulu... Sekarang aku plak yang kena memujuk anak-anak kecil itu... :)

No comments:

Post a Comment