LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 7, 2011

luahkan kasih sayang anda dengan chocolate....

Hari nie,xtau la nape aku rajin sesangat.... agaknye aku boring..sorang2.. daripada duk saje,baik aku wat something yg berfaedah... Fikir2..dapat idea wat chocolate..aku dapat makan,n esok aku bleh bagi kt anak murid aku... heheehehe. So kt entri nie aku nak kongsikan skit cara2 nak wat chocolate.

Susah ke? em...xla,senang sangat.. mudah, cepat, n sedap dimakan. Xsampai setengah jam pun...agak2 dalam 15 mint je kot..pastu bleh ngap masuk mulut. huhu.

Ok, mula2 mesti lah ade bahan2 nye...


CHOCOLATE
BADAM HANCUR
RICE BUBBLES 
BADAM PANGGANG
PEANUT BUTTER


Macam mana nak buat? senang je............ cairkan chocolate.... pastu masukkan dalam plastik beg berbentuk segitiga... 

cairkan coklat


Dah masuk dalam plastik dia, tebuklah lubang kt hujung 2..hehehe.. kemudian masukkan dalam acuan yang disukai.. ade macam2 bentuk... bunga rose, daun, shell, love...n macam2 la...pilih je yang mana suke. huhu. Jangan lupa masukkan bahan2 kt dalam chocolote 2. Macam aku, suke badam,n kismis. boleh jugak masukkan ceri, rice bubbles... ikut suke la nak masuk ape.. hahahahaha.






Dah settle, masukkan dalam peti sejuk. kejap je.. pastu keluarkan chocolate dari acuan...dan hiaslah mengikut kretiviti... nak bagi hadiah kt kawan2 ke... buat untuk hantaran bertunang ke.. or apa saja lah... hehe.




Boleh jugak campurkan dengan perasa seperti susu, strawbery... 




Hari nie chocolate yang aku hasilkan untuk meluahkan kasih sayang pada bakal suami....




Hehehehehe.......dah siap chocolate.. senang je kan...  Kasih sayang itu boleh diluahkan dengan pelbagai cara... xsemestinya dengan kata2 je kan... :) Kepada Mrs.tunang... nie untuk awak... hehehe.  Saya tunggu awak balik..nanti kita buat sama2 dan boleh makan chocolaate dengan sepuasnya... hehehehe. 

Hasil dari.................. azfa...

No comments:

Post a Comment