LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 20, 2010

Aku kesepian...


Hari ini sama seperti hari-hari semalam….. rindu ku semakin menggunung…. Saban hari aku menanti sesuatu…. Namun tiada….  Aku tetap mengharapkan agar segala yang berlaku akan pulih seperti sedia kala….tapi tidak… Aku seringkali menitiskan air mata..tanpa henti…meluah rasa…yang aku pendam.. tiada sapa yang mengetahui hati ku…. 

Kamu yang aku sayang….aku lepaskan jika perpisahan ini adalah yang terbaik untuk mu… aku bebaskan dengan rasa kasih ku yang menggunung…. Aku dipaksa dan tanpa rela aku mengorbankan perasaanku untuk kamu yang tercinta…. 

Biarlah sakit ini milik ku andai ia mampu menyembuhkan hatimu… biar derita ini milik ku andai ia mampu membahagiakan mu… biar tangis ini temanku andai ia mampu menggembirakan mu…. Kamu yang aku sayang… tiada nama lain yang terpahat n tertulis di ruang sanubariku… biarlah aku terus sendiri..tidak akn ada insan lain yang akan menggantikan kamu di hatiku… ketahuilah sayang… bila sekali aku telah memilih jalanku…aku tidak akan menyesalinya…

Aku seorang yang terlalu memikir….setiap detik aku mesti teringatkan kamu… terjaga aku dari lena..terbayang aku wajahmu…hp ku capai….melihat2 skrin…jikalau ada msg atau call dari kamu… namun tiada… aku tidak jemu untuk menunggu walau penantian aku ini satu penyiksaan… Terdengar bunyi hp laju tangan ku mencapai..mengharapkan dari kamu..tapi bukan…. Hatiku terlalu sayu…sedih yang teramat sangat….sehinggakan aku seringkali hilang tumpuan… Aku gagal dalam melaksanakan sesuatu dengan baik… yang paling membahayakan aku adalah ketika memandu.. telah aku kuatkan daya…menghilangkan perasaanku…tapi perasaan ku mencengkam-cengkam… aku memendu dengan fikiran ku entah kemana melayangnya… beberapa kali aku terbabas…n aku dimarahi… KENAPA DENGAN AKU????!!!!! 

“Janganlah kamu berduka melampau2…ingatlah dirimu..sayangilah dirimu…. Terimalah ini sebagai ujian untukmu… walau kamu menyayanginya sepenuh hatimu..tapi bila Dia ingin mengujimu…Dia akan tetap menguji… Kuatkanlah dirimu dalam mengharun gi segala keperitan… Kamu baikilah hatimu sendiri,sembuhkanlah lukamu sendiri…janganlah kamu merendahkan dirimu serendah-rendahnya… hilangkanlah segala tuduhan keatas dirimu…kamu bukan begitu… tuduhan yang hanya dilemparkan tanpa usul periksa…tanpa belas kasihan…kuatkanlah dirimu… InsyaAllah…ada hikmah disebalik semua ini….”

Jangan menangis sayang….jangan menangis lagi…sapulah air matamu… senyumlah…. Senyumlah… Harungilah dengan tenang..jangan kamu siksa lagi dirimu…hatimu sudah seringkali terluka…kamu seringkali mengalah..mengalah…dan mengalah…sampaikan jiwamu sakit…kamu tidak menghiraukan perasaanmu….demi orang yang kamu sayang…tapi kamu tetap salah…walau apapun yang kamu lakukan… sedarlah… dan laluilah hidup kamu dengan lebih bermakna………

No comments:

Post a Comment