LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 19, 2010

DIAM

Hari ini sebutir nasi pun tidak aku jamah... terasa kenyang...melayan duka... Aku seorang yang terlalu berfikir....sehingga terabai kehidupanku..... Aku perlu mengubati lukaku agar ianya tidak terus merebak... Supaya aku mampu melalui keperitan ini...

Benar....jika seketul daging itu rosak...maka akan sakitlah seluruh badan.... Jika hati itu rosak...satu badan menerima kesannya.... Aku perlu mengubati hatiku...
Sampai bila kamu mahu berendam air mata..... cukup r....jangan menangis lagi..... Lihat wajah mu yang suram...matamu yang tidak lagi bermaya....lesu... Kuatkanlah dirimu.... Dia mengetahui segala yang kamu lakukan.... Dia tahu hati kamu.... Ya...aku terlalu menyayanginya sehinggakan aku lupa pada nilai sebuah kasih sayang sebenar.... Bukan tohmahan...cacian...yang patut kamu terima dari balasan kasih sayang..tapi belaian, perhatian, manjaan....

Jika kamu menyayangi seseorang..terimalah dia seadanya... sayangilah seikhlas hatimu.... jangan pernah kau sakiti hatinya dengan kisah silamnya.... Dia mahu berubah...bantulah dia...bukan seringkali dikenang dan mengingatikan dia kembali pada sejarah hitamnya... Terimalah dirinya seperti mana dia menerima kamu...baik buruk kamu... kesabaran dia melayani perangai kamu...tidak pernah jemu... Seringkali dia beralah...seringkali dia kalah...seringkali dia berduka....seringkali dia memendam perasaan lalu dia mengabaikan perasaannya sendiri untuk insan yang dia sayang... Terlalu bayak peraturan yang perlu diikuti..dipatuhi... Tidak mengapa...demi kasih sayang...aku turutkan...

Tapi aku tetap salah...tidak pernah benar...akibat kisah lampau..aku akan menerima hukuman untuk selama-lamanya.... Adakah aku sanggup? Adakah kejam...mengapa Nabi mengampunkan umatnya walaupun begitu besar kesalahan umatnya... Adakah dia lebih agung dari itu...lebih berkuasa sehingga aku sering berada dalam ketakutan... ucapan maaf yang tidak pernah renggang dari hidupku.... Aku seringkali takut....aku takut ada kesilapan...sebab aku tidak boleh salah...itu peraturan yang perlu aku jaga dengan baik... jika aku gagal menjaganya aku akan 'mati'..... tersilap sedikit...aku akan cepat2 meminta maaf..takut akan dimarahi... Inilah kenyataan hidupku...perasaan aku yang seringkali bergetar ketakutan... seperti seekor tikus....

Demi kasih aku turutkan.... Aku bahagia melihatnya...walau jauh di sudut hatiku...seringkali menangis... Biarkan...senyum dan senyumlah... Aku bahagia melihatnya tersenyum..... Walau kadang2 aku sering mendesaknya....mengapa? kerana aku bukan seperti orang lain...aku adalah aku... Aku tidak boleh menjadi seperti orang lain.... CINTA...RINDU....

No comments:

Post a Comment