LUV

pic

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 3, 2010

kenangan..

Terlalu banyak yg akan aku citekan kepada kamu 'next station'..... Jgn jemu mendengar ye.... Mulai sekarang kamulah sahabatku... Aku xder tempat untuk berkongsi suka duka ku... Xde sapa yang nak mendengar... Dulu aku ade mak...tempat aku bercerita..berkongsi...dan segala2nya lah...tp kini dia tiada...semoga mak bahagia di sana...dan ditempatkan bersama orang-orang yg beriman..Al-Fatihaha..... Amin.... So pada sapa lagi....pada kamu saja ye.... Aku ade banyak cite...semuanya tersimpan...

Ok....bermula dengan cite gembira..... Aku dapat beli kereta Produa Myvi..... Alhamdulillah.....


Betapa bersyukurnya aku....impian memilikinya sejak di maktab lagi sudah menjadi realiti... Aku telah berjanji dengan ibuku akan memiliki kereta setelah habis belajar... Mak pernah bertanya pada ku...benda pertama nak beli nnti apa? Dan jawapan yg aku beri padanya adalah kereta... Aku melihat raut wajah seorang ibu...tersenyum dalam tangisan...yelah...kami bukan orang senang...hatinya ingin merasai semua itu...aku tahu dia terlalu ingin melihat anak 'kecil' nya ini memiliki kereta... Ini hadiah untuk ibu....

21 OGOS 2009....Bermula kerjayaku sebagai seorang pendidik pada kanak-kanak kecil.... Setelah dua bulan bertugas...aku mulakan pencarian sebuah kereta produa idamanku...Myvi.. Mungkin terlalu awal...tp keinginan ku...mengatsi semuanya...tambah keperluan untuk aku pergi bekerja....cukuplah selama 2bulan abah menemani aku setiap hari....menghantar aku bekerja di tapah...tunggu...dan balik ke rumah bota....Pengorbanan abah xdapat aku balas.... Setiap kali menguruskan hal pembelian kereta...setiap itulah linangan air mata aku membasahi pipi...mengenangkan hajat mak....aku sanggup tunaikan walaupun dia sudah tiada...tp mak tetap berada di hatiku...selam-lamanya........

Kesedihan abah cukup menggambarkan betapa sedihnya dia melihat aku membeli kereta...manunaikan janji pada mak... Walaupun aku gembira dapat membeli sebuah kereta...hatiku juga terluka...aku juga mahu berkongsi dengan dia yang aku sayang...tapi betapa terluka dan kecewanya aku....dia marah dan membantah aku membeli kereta...terlalu banyak ucapannya...membuatkan aku terasa hati... Yup,memg terlalu awal...bagi aku yg baru bekerja...nak beli yg mahal2 plak..SE... tp ini adalah impian aku... aku ingin mencapainya.....salah ke....? Tp Alhamdulillah....lama2 dia boleh menerimanya...dan aku berkongsi kesenangan ini bersamanya.... Syukur aku padaMu Ya Allah....

Kini usia keretaku setahun lima hari....hehehehehe.... Saya sayang kereta saya.... Ada Gaya Yanz 650....

No comments:

Post a Comment